Sushi Yama valde OpenSolution som sin nya betalleverantör.

 

 

Restaurang kedjan Sushi Yama har valt OpenSolution som betalleverantör för sina samtliga 33 restauranger i.

Vi ställde några frågor till Sushi Yamas ledning för att få veta vad de tycker nu efter installation.

 

 

 

 

 

 

Vad var det som gjorde att ni valde Opensolution?

– Helhetslösningen var det som fick oss att välja OpenSolution. Vi vill ligga i framkant och det system som OS erbjuder för beställningar via webb och app, integrerat med kassasystemet, var en stark beslutsfaktor. Likaså den breda tillgången på data för statistik och uppföljning samt god integration med vårt ekonomisystem. Det faktum att kassalösningarna dessutom finns i olika varianter, både sett till hård- och mjukvarulösningar, samt att man kan växa med systemet och koppla på olika moduler med tiden gjorde att vi kände oss trygga inför framtiden.

 

Vilka funktioner har ni på ert kassasystem tablepay, multipay?

– Vi använder oss av MultiPay i samtliga restauranger och på vissa restauranger nyttjar vi även TablePay. Inom kort kommer vi att komma igång med både OS Pre Order och OS Pre Order Delivery för webb och app.

Ni har OpenSolutions BackOffice system, hur tycker ni att det är?

BackOffice används flitigt tillsammans med OS Reports. Man kommer åt alla nyckelfunktioner från en plats och kan lätt följa upp försäljning och flaskhalsar. Via BackOffice kan vi även kompensera eventuellt missnöjda gäster genom att skapa en voucher, vilket uppskattas och är en viktig del i vårt CRM.

Känner ni att OpenSolution har förbättrat/effektiviserat alt mer skapat mer lönsamt för er verksamhet?

– Ja, dels går kortbetalningarna snabbare då vi har dubbla kortläsare till varje kassa och för en verksamhet som är helt kontantfri som vår så effektiviserar det vårt flöde. Vår scanner för att läsa in streckkoder är behjälplig vid hantering av kuponger och vouchers. En viktig del kring systemet som man inte ska underskatta är stabiliteten och driftsäkerheten, det har också varit en avgörande del i vårt val av kassasystem. Vi har hittills inte stött på något som kan tänja på det faktumet.

 

6 oktober 2017

Nyetablerade kunder